• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
مدیریت بهداشت و درمان
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 8 (1396)
دوره دوره 7 (1395)
دوره دوره 6 (1394)
دوره دوره 5 (1393)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
دوره دوره 2 (1389)
دوره دوره 1 (1388)
میرحسینی, سید رضا, امیری, محمد, امین هراتی, فریبا, کلاتهایی, مهدی, نادری, شیما. (1393). ارزیابی تاثیر آموزش مهارت‌های ICDL بر عملکرد کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از دید فراگیران. مدیریت بهداشت و درمان, 5(3), 25-32.
سید رضا میرحسینی; محمد امیری; فریبا امین هراتی; مهدی کلاتهایی; شیما نادری. "ارزیابی تاثیر آموزش مهارت‌های ICDL بر عملکرد کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از دید فراگیران". مدیریت بهداشت و درمان, 5, 3, 1393, 25-32.
میرحسینی, سید رضا, امیری, محمد, امین هراتی, فریبا, کلاتهایی, مهدی, نادری, شیما. (1393). 'ارزیابی تاثیر آموزش مهارت‌های ICDL بر عملکرد کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از دید فراگیران', مدیریت بهداشت و درمان, 5(3), pp. 25-32.
میرحسینی, سید رضا, امیری, محمد, امین هراتی, فریبا, کلاتهایی, مهدی, نادری, شیما. ارزیابی تاثیر آموزش مهارت‌های ICDL بر عملکرد کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از دید فراگیران. مدیریت بهداشت و درمان, 1393; 5(3): 25-32.

ارزیابی تاثیر آموزش مهارت‌های ICDL بر عملکرد کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از دید فراگیران

مقاله 3، دوره 5، شماره 3 - شماره پیاپی 13، پاییز 1393، صفحه 25-32  XML اصل مقاله (164 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
سید رضا میرحسینی1؛ محمد امیری2؛ فریبا امین هراتی3؛ مهدی کلاتهایی1؛ شیما نادری 4
1کارشناس معاونت توسعه مدیریت و منابع، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، شاهرود، ایران
2استادیار مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، شاهرود، ایران
3مدیر آموزش معاونت توسعه مدیریت و منابع، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، شاهرود، ایران
4کارشناس‌ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، شاهرود، ایران، (نویسنده مسئول)، پست الکترونیک: shima.naderi68@gmail.com
چکیده
مقدمه: امروزه سازمان‌ها برای سازگاری با محیط در حال تغییر و تحول و ارائه خدمات به روز و با کیفیت، بر آموزش دوره‌های فناوری اطلاعات به نیروی انسانی خود تاکید می‌ورزند. مطالعه حاضر با هدف ارزیابی تاثیر آموزش مهارت‌هایICDL  بر عملکرد کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود انجام شد.
روش پژوهش: مطالعه حاضر از نوع پژوهش‌های کاربردی است که به شیوه مقطعی در سال 1392 بر روی 300 نفر از کارکنان شاغل به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انجام شد. داده‌های مورد نیاز بوسیله پرسشنامه40 سوالی گردآوری و پس از ورود در نرم‌افزار SPSS16 به کمک آزمون کای‌دو تحلیل و نتایج بصورت جداول توزیع فراوانی نمایش داده شد.
یافته‌ها: از دیدگاه کارکنان دوره‌های آموزشی مهارت‌های هفت‌گانه کامپیوتر 3/97% در میزان یادگیری، 97% بر کیفیت کاری، 3/99% بر سازماندهی محتوای آموزشی، 7/80% بر کاهش تخلفات، 95% بر بازآفرینی ذهنی،7/93% بر تغییر فرهنگ سازمانی و 98% بر عملکرد آنها موثر بوده است. اما در حیطه هزینه 100% افراد معقتد بودند که دوره‌های آموزشی مهارت‌های ICDL بر کاهش هزینه‌ها تاثیر اندکی داشته است. آزمون کای‌دو رابطه معنی‌داری را بین عملکرد کارکنان با جنسیت، واحد محل خدمت، تحصیلات و سن نشان نداد ولی بین عملکرد کارکنان با نوع استخدام رابطه معنی‌داری مشاهده شد(012/0P=).
نتیجه‌گیری: نتایج حاکی از تاثیر مثبت آموزش مهارت‌های هفت‌گانه بر عملکرد کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بوده که با توجه به عدم ارائه این دوره‌ها برای حدود 50 درصد از کارکنان، برگزاری این دوره‌ها برای کلیه کارکنان می‌تواند کمک شایانی به بهبود عملکرد دانشگاه نماید.
کلیدواژه‌ها
فناوری اطلاعات؛ ICDL؛ کارکنان؛ عملکرد؛ آموزش
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,096
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 587
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.